středa 23. května 2012

NA ČEM STOJÍ MOJE PŘESVĚDČENÍ?

Dneska mi to v Maďarsku končí. A jako každý rok to byl neskutečný zážitek. Kdybych si měl vybrat jednu akci za rok, kam můžu jet, určitě to bude tady. Skvělí řečníci, skvělá atmosféra, velmi inspirující a odborné. Velmi mě mrzí, že tak málo vedoucích objevilo možnosti, které tady jsou.

Ale o tom psát nechci. Dnes ráno jsme dodělali Daniele. Bylo to vynikající. Nejvíc mě zaujaly myšlenky o přesvědčeních a hodnotách a o tom, jak dnes narážejí křesťanská přesvědčení a nekřesťanská. Dnes jsme mluvili o tom, na čem stojí naše přesvědčení, kde je hledáme? Odpověď je samozřejmě jasná...v Bibli, tedy aspoň jako křesťané.

Problém je ale zjevný. Neustále narážím na to, že víc a víc lidí nemá čas Bibli číst, natož studovat a vlastně ji nezná. Jaké jsou důsledky? Když mluvíme o přesvědčeních a hodnotách, tak třeba to, že nevíme, jaké máme přesvědčení a hodnoty. Žijeme s tím, co funguje, co se nám hodí, ale ne co říká Bible. A co se stane ve chvíli, když se setkáme s jinými hodnotami (pro většinu z nás každý den)? Převálcuje nás to. Nejsme schopni často definovat naše hodnoty, obhájit je a stát za nimi.

Výzva dnešního dne byla a je jednoduchá a přesto složitá. Pojďme studovat Bibli, pojďme ji znát, pojďme vědět, co říká. Jinak nás převálcuje to, co se děje kolem nás. Nemluvím ale jenom o nějaké povrchní znalosti veršíků, ale o skutečnému porozumění Bibli, do důsledků, kdy jsme schopni odpovídat na otázky, na které se ptá dnešní doba a dnešní lidé. A potom také poslušnost.

Možná to zní typicky od kazatele...čtěte Bibli...tobě se to řekne, ty si za to placený. Ale tato výzva nepřichází dnes ode mě, ale od starého profesora matematiky na Oxfordu, který předvedl jedna z nejlepších a nejaktuálnějších kázání, která jsem kdy slyšel a tak postavil laťku hodně vysoko pro všechny kazatele, ale také všechny ostatní. Když tohle zvládne matematik, proč ne inženýr, stavitel, prodavačka?

Žádné komentáře:

Okomentovat