pondělí 7. ledna 2013

STAČÍ JEDEN - ZAČÁTEK ROKU 2013 NA MAJÁKU


ÚVOD

Mnoho lidí si dává novoroční předsevzetí. Přesto nikdo moc nepočítá, že by je dodržel. 
Jaká jsou nejčastější předsevzetí
  • Zhubnout - 60% nevyužije vůbec jejich pernamentky do posilovny, které si koupily a v polovině února je účast na stejné úrovni, jako před tím. 
  • Přestat kouřit - po 6 měsících 15% nekouří
  • Naučit se něco nového - problém je, že je to moc těžké. Jak se chcete naučit hrát na klavír? 
  • Jíst zdravě
  • Zbavit se dluhů - dokud se neobjeví nový katalog, potřebuji novou bundu a na tom se nesmí šetřit. 
Důvod proč většina lidí neuspěje je, že si stanoví příliš vysoké cíle a žádné konkrétní kroky, jak toho dosáhnout. 

Co nás čeká v roce 2013
Dnes budeme mluvit o tom, co je před námi, ale ne o předsevzetích, ale o tom, na čem budeme společně pracovat. 

Hlavní myšlenka
Co musím udělat, abych v roce 2013 získal 1 člověka pro Ježíše? 

BIBLE

L 5:27 Ježíš šel dál. Když uviděl v celnici sedět výběrčího daní jménem Levi, řekl mu: "Pojď za mnou." 28 A on všechno opustil, vstal a šel za ním.

Nebuďte “finanční poradce”
Mám hodně přátel, kteří se považují za “finanční poradce” Někdy, když mi to řeknou a nabídnou mi své služby se neudržím, obzvlášť, když je znám. Jak mi tento člověk může radit, jak se starat o peníze, on žádné nemá. Jediné s čím by mi mohl poradit je, jak si udělat dluhy. Nebo si představte, že za vámi přijde člověk, který má velkou nadváhu a začne vám povídat o tom, jak byste měli správně hubnout. Poslechnete si ho, ale nakonec mu řeknete, že když se na něj díváte, tak je jasné, že jeho rady nefungují. 

  • První a základní věcí je, že musí být zjevné, že jsem se setkal a setkávám s Ježíšem. Že Ježíš je realita v mém životě, že můj život je jiný. 
  • To je přesně to co se stalo Lévimu, nebo jak ho známe více - Matoušovi. Ježíš tak radikálně změnil jeho život, že všechno nechal a šel za ním. 
  • Lesslie Newbigin ve svém knize Evangelium v pluralitní společnosti říká, že musíme žít takový život, který vytváří otázky.


Základ pro to, abychom vůbec chtěli mluvit s lidmi o Ježíši je se s ním setkat...setkávat, znát Ho, aby byl skutečností v našem životě. Proto chceme letos společně číst Starý zákon a podívat se na hlavní příběhy, které tam najdete a na to, jestli nám dnes mají co říct. Druhá oblast je příprava vedoucích. Ale obojí, jak poznávání Boha při studiu a příprava vedoucích nás bude něco stát. 

L 5:29 Levi mu pak ve svém domě vystrojil velikou hostinu a byla tam spousta výběrčích daní i jiných hostů. 30 Farizeové a jejich znalci Písma si kvůli tomu jeho učedníkům stěžovali: "Jak to, že jíte a pijete s výběrčími daní a hříšníky?" 31 Ježíš jim odpověděl: "Lékaře nepotřebují zdraví, ale nemocní. 32 Nepřišel jsem volat k pokání spravedlivé, ale hříšné."

Když se Matouš se setkal s Ježíšem a chtěl s ním seznámi své přátele. Bill Hybels píše: “Není žádný důležitější úkol v životě křesťana, než přivádět ostatní k Ježíši. Pokud jste to zažili víte, že to také přináší největší radost."

Přátele
Matouš uspořádá párty, pozve na ni své přátele a pozve také Ježíše. To zní celkem jednoduše. My ale budeme narážet na čím dál tím větší problém. Jak církev roste, začínáme mít pocit, že tohle je odpovědnost někoho jiného. Nebo...že to je nějak naše společná odpovědnost, ale tak to není. Jestli to nebude odpovědnost každého z nás...nic se nestane. 

Zaujala mě věta v jedné knize: Církev nebude dělat učedníky, ale učedníci dělají učedníky. To je přesně ono, nemůžu spolehat na to, že my...ale musím to být já. 

Nestačí uspořádat párty, je potřeba pozvat Ježíše
Zdá se mi, že mnoho z nás má přátele. Problém je někde jinde a to, že většina lidí neumí s lidmi mluvit o Ježíši. Neví, jak se může Ježíš stát součástí těchto vztahů. Ale je to tak, že vztahy nestačí, lidé potřebují slyšet příběh - můj příběh a Ježíšův příběh. 

Co když neznám odpovědi na jejich otázky?
Nikdo nezná všechny odpovědi. Nesetkal jsem se s negativní reakci, když řeknu že nevím a navíc je to úžasná příležitost - potkejme se znovu...já to zatím zjistím. 

Byly s tím problémy
Ježíš měl problémy, když žil takovýto život. Byli lidé, kterým se to nelíbilo. “To se přece nedělá potkávat se s takovými lidmi...”, říkali. A je pravda, že takovýto život bude vytvářet problémy. Zdá se mi, že největší problémy to vytváří v nás. Dochází totiž k napětí mezi tím, jaký jsem dostali od Ježíše úkol a tím, co by se mě hodilo, nebo líbilo. 

Máme na Majáku skupiny, ale potřebujeme nové, abychom mohli nabídnout dalším lidem místo mezi námi. Problém je, že to bude znamenat, že se někdo sebere a bude zakládat novou skupinu. To znamená ztratit vztahy a začít je budovat s lidmi, které tak dobře nezná. A to jde přímo proti tomu, co většina z nás chce. 

Nebo se společně chceme modlit, protože víme, že bez modlitby se věci nemůžou pohnout. Problém je, že to je třeba ve středu v 6 ráno (pro studenty v 7...). Ale to je těžké...takhle brzy vstávat. Nebo je to v sobotu jednou za měsíc, ale to je zase celou hodinu a já nevím jestli to zvládnu. A znovu to napětí. Nechce se mi, nevím úplně jak na to, musel bych se něco naučit, něco změnit, ale pořád je tady ten úkol. 

Ježíš říká, jsou tady v podstatě jenom 2 pohledy. Já jsem přišel pro nemocné. Přišel pro mě a pro vás, to byl jeho úkol, to byl důvod proč přišel, kolem toho se točil celý jeho život. A pak jsou tady ostatní, ti kterým jde o něco jiného. Otázka je, na které straně budu stát já. Budu člověkem, kterému jde o nemocné a nebo o něco jiného?

Hlavní myšlenka
Co musím udělat, abych v roce 2013 získal 1 člověka pro Ježíše?
  • Ježíš musí změnit a měnit můj příběh.
  • Budu mít přátele a mluvit s nimi o Ježíši. 


CO S TÍM?

STAČÍ JEDEN
Jak se můžeme modlit jako rodin, nebo jednotlivci za 1 člověka, který by skrze mě mohl poznat Ježíše? Možná vás zatím nikdo takový nenapadá, ale začněte se modlit, začněte Boha prosit, aby vám takového člověka dal. Pak s ním budujte přátelství a mluvte o Ježíši a uvidíme, co se stane. 

Druhá praktická věc se týká toho, když vám není jasné, proč některé věci děláme tak, jak je děláme. Určitě nejlepší věc je zvednout telefon a zavolat. Nicméně to, co bych chtěl, abyste věděli je, že se snažíme, aby všechno řídila jedna otázka a to je: Jak to, co děláme pomáhá naplnit úkol, který nám Ježíš dal?


ZÁVĚR

Je to teď tak, že asi 4 - 5 lidí se chce nechat na Velikonoce pokřtít. A možná jich je ještě víc. Ale realita je taková, že jsou to lidé, za kterými někdo šel, které někdo znal, se kterými někdo mluvil, které někdo pozval, kterým se teď někdo věnuje. To je náš úkol a funguje to.

"Není žádný důležitější úkol v životě křesťana, než přivádět ostatní k Ježíši. Pokud jste to zažili víte, že to také přináší největší radost." 

Přál bych si, aby co nejvíc z nás tuto radost mohlo příští rok zažít. 

Žádné komentáře:

Okomentovat